Gazdasági információk
MÁRKAÉPÍTÉSRE VAN SZÜKSÉG A BORÁSZATBAN
2016. július 4.

Jelentős minőségi átalakuláson ment át a magyar borászat az elmúlt harminc évben, így a minőségi borok nagyhatalmává váltunk – jelentette ki Szabó László, a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) parlamenti államtitkára annak a borválogatásnak a bemutatóján, amely hazánkat képviseli a külképviseleteken és a nemzetközi delegációk körében.

Az államtitkár kiemelte: a jövőben is a minőségre kell helyezni a hangsúlyt, mivel a hazai borexport az összes kiviteli termékhez mérten még elhanyagolható. Bár jelenleg 20 százalékkal több termékünk kerül a külpiacokra, mint Ausztriának, nyugati szomszédaink közel 2,5-szer drágábban értékesítik boraikat, mint mi. Mindez elsősorban a sikeres osztrák márkaépítésnek köszönhető, amely követendő példa, ezt viszont csak a minőségi italok értékesítésével lehet elérni. Az államtitkár szerint a jövőben a márkaépítésre kell helyezni a hangsúlyt.
A KKM, valamint a Nemzetgazdasági Minisztérium és a Földművelésügyi Minisztérium évente összesen 100 millió forintot költ borokra, közösen elfogadott stratégia mentén. A most kiválasztott 23 fajta bort 140 külképviseleten kínálja hazánk. A válogatásba került italokat vakkóstolással választották ki, amelyet tizenkét nemzetközi hírnevű borász végzett. A kiválasztott borok között a tokaji, a villányi, az egri vagy a szekszárdi neves borvidékek mellett találunk italokat az etyek-budai térségből, valamint a Balaton környékéről is. A válogatásba egy határon túli borászat itala is bekerült, a Szerémségből. Mészáros Gabriella, a zsűri elnöke szerint az egyes kategóriákban és a technológiában is látványos és jelentős javulás következett be az elmúlt öt évben.

Kapcsolódó link: http://magyaridok.hu

Megosztás
Stratégiai partnereink
        

« Vissza

Országos piacterek
E-netro Deutschland  E-netro Magyarorszg
HÍRLEVÉL

E-mail cím:



Hirdessen hírlevelünkben!


Állást keres?



Partnereink